dinsdag 19 oktober 2010

bericht uit Indonesie

Hallo Allemaal,

Hier weer een berichtje uit Indonesie. We zitten op dit moment op Bali. We zijn vanaf lake toba met de boot, bus en vliegtuig weer terug gegaan naar Jakarta en van daar de trein genomen om Java te verkennen. We zijn in Bogor geweest waar ze gigantische botanische tuinen hebben en naar Borobodur waar 1 van de grootste boedistische tempel staat van Azie. Wij, Laurens Fe en ik wilde daarna met het vliegtuig alvast naar Bali vliegen terwijl Karlijn, Rene en Marloes door zouden gaan naar Bromo waar een actieve vulkaan staat, maar dat was dan weer 8 uur reizen. Toen we de tickets wilde boeken bleken ze toch wel heel duur en zouden we niet veel eerder op Bali aan komen dus zijn we toch maar mee gegaan naar Bromo. Dat was wel de moeite waard. Heel bijzonder, een heel vlak kaal landschap met een grote rokende vulkaan erop. Wel weer zwaar om met Fe op mijn nek naar boven te klimmen maar wel indrukwekkend. Fe was wel een beetje ziek. Zo benauwd wat ze voor de vakantie ook had. Dit kwam doordat de airco in de treinen echt belachelijk hoog staat. Onder de 20 graden!. We hadden haar puf bij ons dus nu gaat het al weer een stuk beter. Op Bromo dus ook mijn verjaardag gevierd, ik heb van Rene, Marloes en Karlijn allemaal potjes gekregen met ondefieneerbaar voedsel wat ze deze reis waren tegen gekomen en wat ik dan mocht proeven, mmmm!
Op Bali kwamen we pas laat aan, want daar moesten we ook weer de trein, boot en bus voo rnemen en hebben we in een wat luxer hotel geslapen. De volgende dag zijn e weer naar een ander stadje gegaan. Vandaag hebben we weer scooters gehuurd en zijn we naar hotsprings geweest en een waterval. Na de middag zijn Laurens Fe en ik terug gegaan om bij het strand wat te zwemmen en Marloes en Karlijn en Rene zijn nog wat verder gaan touren. Helaas heeft Marloes toen een ongeluk gehad. Ze gleed weg met haar scooter in een bocht. Ze zijn bij het ziekenhuis geweest want het zag er best heftig uit, maar gelukkig zijn het alleen schaafwonden. Ze heeft antibiotica gekregen en ze mag niet douchen en zwemmen vanwege infectie gevaar. Dus waarschijnlijk blijven we hier iets langer omdat ze nu even moet wachten tot de wonden dicht zijn. Morgen ochtend gaan we om 06.00 uur dolfijnen kijken.
Ik probeer weer even een foto er bij te zetten, maar het is altijd afwachten of het lukt...

Groetjes van ons allemaal.

2 opmerkingen:

  1. Hey Rosan!

    Leuk jullie verhalen zo te lezen!! Klinkt erg goed allemaal! ;-) Gaat met Fé ook alles goed verder?
    Nou tis wel saai hoor zonder jou sporten... zucht... maar zet doot! haha, moet mezelf soms erheen sleuren!:D Wanneer kom je eigenlijk precies terug? Mimoen heeft een partij voor je over 3 weken. Hij zou me de preciese datum nog ff sturen en dan zou ik het jou laten weten.... dus bij deze!

    Nou geniet nog maar lekker, en ik xi je snel!
    x Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh ja, en nog gefeliciteerd!!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen