zondag 10 oktober 2010

Eerste week Indonesie

Hallo,
Hier een berichtje vanuit Indonesie. We konden niet eerder iets van ons laten horen want we hadden niet veel bereik.
De vlucht ging redelijk goed. Fe heeft eigenlijk niet gehuild maar soms had ze wel wat moeielijke momenten en je bent wel de hele reis (lees 15 uur) druk met haar.In Jakarta hadden we een goed hotel maar de dag daarna zijn we gelijk naar Sumatra gevlogen want het Jakarta is gewoon een hele grote drukke en vieze stad. Op Sumatra kwamen we aan in Medan, net zo'n grote en vieze stad. Daar hebben we overnacht in een klein backpacker hostel wat erg vies was en waar half vijf 's nachts de moskee begon met het oproepen voor het gebed. Die moskee stond 50 meter bij het hostel vandaan maar het leek  alsof hij in onze kamer stond zo hard. En ook nog een een vol uur! De volgende dag met een busje naar Bukit Lawang ook nog eens 4 uur en dat is een klein dorpje tegen de jungle aan. De dag dat we daar aankwamen wilde we nog even een wandelingetje maken en zijn we naar de bad cave geweest om vleermuizen te bekijken. Daar aangekomen bleek dat je er wel voo rmoest betalen maar dat was maar vijftig cent. En kinderen was geen probleem. Achteraf bleek het een hele speleologie tour te zijn van een uur! Laurens en Fe zijn na een kwartier dus weer terug gegaan, en wij zijn verder gegaan. Heel erg mooi. De volgende dag hadden we een Jungle tour. Ik met Fe op mijn nek, super zwaar en heet maar we hebben wel een aantal Oerang Oetangs gezien en Makaken. In de middag zijn wij met Fe terug gegaan met een gids en zijn Karlijn, Rene en Marloes door gegaan want die hebben daar ook overnacht. Na Bukit Lawang zijn we naar LAke toba gegaan. Weer een dag reizen. Daar zijn we nu. Vandaag hebben we scooters gehuurd en over het vulkanisch eiland gereden. We dachten even naar een strandje te gaan maar zijn een beetje verdwaald waardoor we dwars door de jungle het hele eiland over zijn gegaan. Een beetje zwaar maar wel leuk. Overmorgen gaan we weer terug naar MEdan en vliegen we vandaar weer naar Jakarta.
 Tot zo ver,
Groetjes van ons allen en ik probeer in een volgend bericht nog even wat foto's maar als het uploaden te lang duurt doe ik het niet.